top of page

הסוד לעוגה בחושה רכה ונימוחה בתזונה דלת פחמימה

במסגרת היותי חובבת מושבעת של עוגות בחושות, אני רוצה לשתף אתכם בכמה טיפים והמלצות על המצרכים שכדאי שיהיו לכם תמיד בשלוף כדי לאפות עוגה מנחמת עם ריח עוטף שמתפשט בכל הבית ב-5 דק' בלבד. התחליפים אותם אפרט כאן הם פתרונות מצויינים גם עבור מי שרוצה קינוחי פרווה / רגיש לגלוטן.

הסוד לעוגה בחושה רכה ונימוחה בתזונה דלת פחמימה

תחליפים מופחתי סוכר ופחמימות לחלב, יוגורט וריוויון:
באפייה "רגילה" חלב/יוגורט ודומיהם מהווים את הנוזל במאפה, מוסיפים רכות ולעיתים רמיזה של טעם.
אז מה עושים כשחלב ויוגורט הם מחוץ לרשימה?
הריני לבשר שיש תקווה וקיימות אפשרויות מצוינות לתחליפים בריאים ומזינים יותר המתאימים לתזונה ללא גלוטן ומודעת פחמימה.

חלב קוקוס
עשיר בשומן ולכן תורם רבות למרקם של המאפה.
מגיע בפחיות של 400 מ"ל או בקרטוניות גדולות של 500 מ"ל או קטנות של 250 מ"ל.
חלב קוקוס הוא תחליף מעולה לחלב בעוגות בחושות, רק צריך לקחת בחשבון את טעמו ה"קוקוסי".
אני מאוד אוהבת את הטעם שלו ומרבה להשתמש בו גם במוסים, קרמים, רטבים ומרקים.

קרם קוקוס
מגיע בפחיות של 400 מ"ל ועשיר בשומן. החלק השומני שלו (לבן) צף בחלק העליון של הפחית, וכדאי לנער קלות לפני הפתיחה כדי שיהיה מעורבב באופן שווה עם הנוזל שמסביבו.
מוצלח לשימוש במאפים, קרמים ומוסים שזקוקים ל"הקצפה".

חלב שקדים
מגיע בקרטון של 1 ליטר (עמיד או רגיל). עשוי משקדים טחונים ובעל טעם עדין של שקדים. הוא פחות שומני ויותר מימי מחברי הקוקוס המצויינים לעיל והוא מצויין בעוגות בחושות ועוגיות.

שמנת מתוקה/להקצפה
מגיעה בקרטוניות של 250 מ"ל ויש לה טעם מעט מתקתק.

שמנת מתוקה נטולת לקטוז
לאלו מכם שרגישים ללקטוז ניתן להשיג היום שמנת מתוקה ללא לקטוז! במקרים שבהם פחות מתאימה הארומה של הקוקוס, אני משתמשת בשמנת הזו והתוצאה מצויינת. אני גם משתמשת בה להכנת קצפות, רטבים ולעיתים מרקים.
אפשרות נוספת למי שלא רוצה שמנת מתוקה - קרם קוקוס קר (ללא הנוזלים) במידה והשמנת היתה אמורה להיות מוקצפת או חלב קוקוס במידה ואין צורך בהקצפה. יחס ההמרה הוא 1:1.

שמנת חמוצה
מהווה לרוב נוזל בעוגות בחושות, מאפינס וכד', היא עתירת שומן באופן יחסי ובמידת הצורך ניתן להמיר אותה בחלב קוקוס/חלב שקדים.
נמשיך עם ממרחים שהם מצויינים כבסיס לעוגות וללחמים:

ממרח שקדים
עשוי 100% משקדים טבעיים טחונים. מצויין לשימוש בעוגות בחושות, לחמים, עוגיות, מאפי טורטיה/פנקייק וכד'.

טחינה גולמית
את נפלאותיה של הטחינה כולנו כבר מכירים. עשירה בשומן ובטעם נפלא, הטחינה מצויינת לשימוש בלחמים, עוגות, עוגיות וטורטיות.

חמאת בוטנים
עשויה 100% מבוטנים טחונים. עדיף כמובן לבחור במותגים שהם ללא תוספת סוכר וחומרים נוספים. מצויינת לעוגות, לחמים ועוגיות, אך יש לקחת בחשבון את טעמה המאוד חזק.

ונסיים עם נבחרת הפירות שלי
אמנם נבחרת מצומצמת ומורכבת מפירות יער בעיקר, אבל שווה ומוסיפה הרבה.
למרות שישראל היא בירת הפירות העולמית דווקא פירות יער פחות זמינים פה, אבל למרבה המזל יש היום הרבה אפשרויות לקניית פירות יער קפואים - תותים, פטל, אוכמניות או תערובות.
אפשר לשלב בעוגות גבינה, עוגות בחושות, מאפינס, קצפות ומוסים.

bottom of page